Влез за корисници

lock_forum
lupa-6

Испит за извршители

ispit na izvrsiteli 2
bannerbg_main
usaid

Најчести прашања

prasalnik 2
26122011162156_g_komisija-za-zastita-na-prav

Анкета

Новиот дизајн е:

Резултати од гласањето

Loading ... Loading ...
December 2020
M T W T F S S
« Nov    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Интервју Ванчо Марковски: Граѓаните најмногу должат за комуналии и за брзи кредити, а тие долгови тешко се наплатуваат

Во наредните три години Комората на извршители ќе ја предводи Ванчо Марковски, извршител од Тетово, кој во оваа професија е од 2006 година, односно од самиот почеток на приватното извршување кај нас. Вели дека меѓу другото ќе работи на подигање на рејтингот на професијата, но и на реализација на предлогот на Комората социјалната и другите помоши од државата граѓаните да ги примаат на посебни, наменски сметки, кои нема да можат да се блокираат. Според него не е точно дека по четирите месеци неработење за време на вонредната состојба извршителите ги „нападнале“ должниците, зашто во тој период биле примени малку предмети за извршување. Ланското намалување на извршителската тарифа, пак, е причина неколку  извршители да си дадат оставка, а на конкурсите да нема нови кандидати за вршење на таа професија
Неодамна сте избран за претседател на Комората на извршители во наредните три години на местото на Зоран Димов, кому му заврши мандатот. Какви новини планирате да воведете во работењето на Комората и воопшто на извршителите?

-Да, точно е, на 01.10.2020 година  на одржаното изборно вонредно собрание на КИРСМ со добивање на апсолутно мнозинство од членовите на Собранието во првиот круг избран сум за претседател на КИРСМ. Прво сакам административно и организациски да ги средиме работите во самата Комора, нормативниот дел, многу поголема медиумска активност со вистински приказ на работите преку аналитички показатели, а не само паушални фрази кои не соодветствуваат на факти. Подигање на јавниот рејтинг на самиот процес на примена на Законот за извршување како неодвојлив дел од правосудниот систем во државата. Добивање на судска пресуда после долг судски процес значи само голо парче на хартија доколку не се реализира петитумот на самата судска одлука. Подигање на интегритетот и дигнитетот на професијата извршител. Подобрување на законските услови за работа на извршителите. Создавање поповолни услови за интерес за работење на оваа професија во иднина. Комората веќе работи на предлог со кој ќе се побара социјалната помош како и слични парични дотации кои се примаат од државата да бидат исплатувани на наменски сметки на граѓаните кои ќе бидат надвор од нивните регуларни трансакциски сметки во банките и истите при евентуална блокада од било кој орган нема да бидат блокирани, односно тие дотации ќе можат слободно да ги користат.

Во вонредната состојба и нешто потоа извршителите практично ништо не работеа цели четири месеци, па  се жалеа дека останале без приходи. Вие имате извршителска канцеларија во Тетово. Може ли низ својот пример да кажете како помина тој период?

-Со една реченица – никогаш да не се повтори таквиот период. Во тој период уредбите кои што беа донесени во врска со нашето работење односно неработење го запреа активниот процес на извршување, а се дозволи да се работат дејствија за кои извршителите не можеа да наплатат ниту еден денар. Значи, во тој период извршителите правеа трошоци за плати, кирии, струја, телефони и друго, а приходот им беше нула.

Но, во тој период додека не смеевте да повлекувате пари од сметките на граѓаните и фирмите и да запленувате имот примавте налози за присилна наплата и евидентиравте имот за заплена. Граѓаните велат дека по истекот на тој период биле практично нападнати од извршители. Што всушност се случи?

– Апсолутно не е точно дека извршителите по завршување на вонредната состојба ги нападнале граѓаните. Ние последни ја напуштивме вонредната состојба затоа што ни се дозволи да продолжиме со работа 30 дена по нејзиното завршување. Во тој период судовите работеа под посебни услови и со намален интензитет, нотарите исто така, банките со намален број на вработени, јавните институции исто така. Ваквата состојба нормално предизвика продукција на намален број на нови извршни исправи кои што извршителите ги примија во овој период. Јас лично во тој период, за четири месеци имав примено околу 100 барања за извршување, што е мала бројка. Овој период го искористивме поподробно да се навратиме на анализа на постарите предмети. Но, треба да се знае дека не само извршителите блокираат сметки. Таква надлежност имаат и единиците на локална самоуправа  за наплата на данок на имот, фирмарини и слично, УЈП исто така има надлежност за блокада на сметки за наплата на даноци, Царинската управа за царинските прекршоци, Но, сепак во јавноста преовладува мислењето дека сите блокади на трансакциски сметки се резултат на нашата работа.

 

За што најмногу должат граѓаните и дали е лесна или тешка наплатата на тие долгови?

-Најголем број и проблем кај граѓаните се комуналните предмети, предмети произлезени од друштвата кои одобруваат брзи кредити, неможноста за исплата на предвидените рати за добиени кредити кај банките, паушалните трошоци настанати кај кривичните и прекршочните казни. Многу тешко се наплаќаат долговите и не случајно професијата извршител е,  убеден сум, најтешка професија за работење и тоа не само во нашата држава, туку и во целиот свет, со таа разлика што нашиот животен стандард е низок. Ова не е само мое мислење. Симулацијата на Светска банка предвидува дека стапката на сиромаштија во РСМ ќе се зголеми на околу 20-23 проценти за 2020 година, споредено со 17 проценти во 2019 година.

Постои иницијатива „Стоп за извршителите“, која постојано организира протести со барање да се укине приватното извршување. Дали е тоа можно и што би  се случило кога присилната наплата би се вратила во судовите?

 

-Знам дека постои таква иницијатива но сметам дека тоа се нивни неосновани и со ништо непоткрепени докази и аргументи за укинување на приватното извршување. Во 2005 год нашата држава одлучила да го издвои извршувањето на извршните исправи од судовите и да го пренесе во надлежност на приватни извршители со јавни овластувања носејќи го Законот за извршување. Тоа сигурно е направено по долги анализи на дотогашното судско извршување, а и по примери на извршување во странски држави. Значи, РСМ тогаш не вовела нешто што не било познато во поразвиените држави од нас, туку тој процес бил проучуван тука и надвор и затоа е донесен таков закон. Тој закон со одредени измени и ден денес се применува, а ефикасноста во извршувањето во судовите и кај нас е неспоредливо во наша корист. Лично сметам дека враќање назад нема, но ако нашата држава сега одлучи извршувањето да го врати во судовите, нормално ние ќе ја почитуваме таквата одлука. Не мора целиот работен век да бидеме извршители, но постигнатите резултати на извршителите си го кажуваат своето.

Пред речиси една деценија од судовите кај приватните извршители се префрлија стотици илјади предмети за долгови на граѓани. Некои беа стари и по две децении, оптоварени со големи камати. Тоа го наруши угледот, но ги наполни сметките на извршителите. Дали уште има такви предмети?

-Ме прашувате со Ваша констатација дека државата на судовите им нареди да ни се префрлат илјадници предмети кои биле во судовите годиништа наназад, нели? И јавноста сега нас треба да не презира з тоа што сега ние ги работиме таквите предмети? Што сме ние криви што таквите предмети се сè уште активни  бидејќи тие предмети додека биле во судовите, за нив не се сметаат рокови за застареност. И што требаше ние да направиме, да постапиме исто како судовите, да не ги работиме? Па имаме и одговорност пред доверителите за непостапување и по овие предмети. Претпоставувам дека уште има такви предмети, но колку се, не знам, а мислам дека датираат од 2002, 2003 година и наваму.

Извршител, без претерување, е најомразената професија за граѓаните. Што мислите, што е причината за тоа и има ли начин да се смени оваа перцепција?

-Немојте да мислите дека ние со задоволство ја извршуваме оваа професија. Сите работи и професии се прават за заработка на финансиски средства за живот, па така  и извршувањето. Како што споменав претходно, бидејќи се работи за најтешка професија за работење, и кај нас и надвор, единствен мотив за вршење на оваа тешка професија е добра тарифа. За што друго Вие би оделе да спроведувате извршно дејствие на попис во станот на должникот, за што друго Вие би испразнувале стан и би предавале недвижност во владение на доверител??? Дали некој вакви извршни дејствија  посакува да му се случат? Но, за да се спроведат треба да постои извршна судска или друга со закон предвидена извршна исправа врз основа на кои извршителите постапуваат.  Од друга страна, што да кажат банките кои пласираат пари кај граѓаните, што да кажат доверителите кои позајмиле пари на пријатели, што да кажат давателите на услуги (телефонија, вода, смет, струја) ако доброволно корисниците на тие услуги не им ги плаќаат сметките????? И на крајот, сите посакуваме странски инвестиции во РСМ, нели? А кој ке вложи капитал во РСМ ако не чувствува сигурност дека има систем за заштита на вложениот капитал меѓу другото и активен Закон за извршување?

Со измени на Законот за извршување и на тарифникот лани се намали делот кој оди на сметката на извршителите. Како ова се одрази на извршителите?

-Многу лошо. Сите извршителски канцеларии го редуцираа бројот на вработени, ги намалуваа трошоците за работа онаму каде беше можно. Еве во последните два-три месеци тројца колеги дадоа и оставки, на објавени конкурси за нови извршители во Прилеп и Кочани не се јави ниту еден кандидат.

 

За 13 години постоење, до 2018 година, за кога се последните објавени податоци од Комората,  извршителите наплатиле над 1,2 милијарди евра. Но тоа е само малку над една третина од она што од нив го побарале доверителите. Дали ова значи дека нашите граѓани се сиромашни, а фирмите неликвидни, па не може да се наплати, или во прашање е нешто друго?

-Сосема сте во право. Поради актуелната здравствена состојба кај нас, а и во светот од ден на ден се потешко врви бизнисот во стопанството а со тоа и послабо е полнењето на државниот буџет, со тоа и обратно, сервисирањето на обврските на државата и на ЕЛС кон граѓаните и фирмите од кои користат услуги, па и поради тоа дефинитивно потешко е да се наплатат долговите во согласност со извршните исправи.

Светлана ВУКЧЕВИЌ

 

ИЗВОР. ВЕЧЕР ПРЕС

https://www.vecer.press/%d0%b8%d0%bd%d1%82%d0%b5%d1%80%d0%b2%d1%98%d1%83-%d0%b2%d0%b0%d0%bd%d1%87%d0%be-%d0%bc%d0%b0%d1%80%d0%ba%d0%be%d0%b2%d1%81%d0%ba%d0%b8-%d0%b3%d1%80%d0%b0%d1%93%d0%b0%d0%bd%d0%b8%d1%82%d0%b5-%d0%bd/

 

 

Јавни објави

Logotype1111

Новости

 

Одлуки

Logotype1111

Дисциплинска комисија

12741923_223063811373098_4535535635364534759_n

Најди извршител

mapa_mk

Огласи за продажба

nedvizen imot

Ј О_abstract

discrimination
New Image
LogoHeader2014
aukciska_kukja

Академик

image001

Член на Деловен совет

uacs_logo

зсрм

header

Browse Front Page

Featuring Top 10/183 of Front Page

Subscribe

Read more

QRCode